Veelgestelde vragen aan Wijkopenautos.nl

Over ons

Over ons

Taxatie van je auto

Taxatie van je auto

In onze vestigingen

In onze vestigingen

Verkoop

Verkoop

1.
Hoe werkt wijkopenautos.nl?
  1. Vul je autogegevens in.
  2. Na de invoering van je autogegevens zie je direct een geheel vrijblijvende taxatie van je auto.
  3. Maak direct online of telefonisch een afspraak voor een taxatie in de dichtstbijzijnde vestiging.
  4. Laat je auto in een van onze vestigingen gratis, snel en professioneel taxeren.
  5. Wij doen een gegarandeerd bod en kopen je auto voor een goede prijs.
  6. Nadat je hebt besloten je auto aan ons te verkopen, storten wij binnen 3 werkdagen het geld op je rekening.

Belangrijk:

  • Vergeet niet je autosleutels, voertuigbewijs, tenaamstellingsbewijs en overschrijvingsbewijs mee te nemen.
  • Verwijder voor de afspraak al je persoonlijke eigendommen uit je auto
2.
Waarom zou ik mijn auto aan wijkopenautos.nl verkopen?

Wijkopenautos.nl biedt je een snelle, makkelijke en zekere mogelijkheid om je auto te verkopen.

Als je je auto aan ons verkoopt, bespaar je je:

  • Tijd en energie en kosten bij het verkopen van je auto
  • Vele telefoontjes en proefritten met vreemden
  • Onnodig waardeverlies van je auto door verloren wachttijd
  • Een langdurige afmelding van je auto
3.
Waarvoor wordt mijn e-mailadres en telefoonnummer gebruikt?

Wij hebben je e-mailadres nodig om het resultaat van de online taxatie door te sturen. Je telefoonnummer hebben wij nodig om je afspraak voor een taxatie in onze vestiging te bevestigen. Voor meer vragen over privacy, verwijzen we je naar ons privacybeleid.

4.
Waarom kan ik mijn auto niet op jullie website vinden?

Onze database bevat alle nationale en internationale automodellen die na 2001 geproduceerd zijn.

Kun je je auto niet in onze database vinden? Schrijf dan een e-mail naar info@wijkopenautos.nl en geef ons daarin de volgende informatie over je auto:

  • Bouwjaar
  • Merk
  • Model
  • Kilometerstand
  • Motortype
  • Soort (Limousine, combi, cabrio, VAN, SUV)

Een medewerker van wijkopenautos.nl zal binnen 24 uur contact met je opnemen.

5.
Hoe betrouwbaar is jullie website?

Onze website gebruikt de nieuwste beveiligingstechnologie. Alle persoonlijke gegevens worden met de hoogste veiligheids- en voorzorgsmaatregelen behandeld.

6.
Zijn er kosten verbonden aan het verkopen van mijn auto?

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan de verkoop van je auto.

7.
Moet ik bepaalde kosten betalen als ik mijn auto niet wil verkopen?

Nee, er worden nooit kosten doorberekend. Zowel de online taxatie als de professionele beoordeling in de vestiging zijn geheel gratis.

1.
Hoe krijg ik een taxatie voor mijn auto?

De taxatie van je auto bij wijkopenautos.nl gaat makkelijk, snel en is vrijblijvend.

De gratis, professionele taxatie van je auto gaat in twee stappen:

1. De vrijblijvende en niet-bindende online taxatie

Vul op wijkopenautos.nl de gegevens van je auto in. Wij laten je direct een vrijblijvende prijsschatting van je auto zien en sturen deze informatie ook per e-mail. Maak daaropvolgend meteen online of telefonisch een bezichtigingsafspraak in een van onze vestigingen.

2. De professionele taxatie en het directe aankoopbod

Kom naar de vestiging van keuze en laat je auto door een van onze experts vrijblijvend en snel taxeren. Dankzij ons gestandaardiseerde taxatieproces duurt de beoordeling van je auto slechts 30 minuten. Naderhand doet onze collega direct een bod op je auto. Dit bod is geheel vrijblijvend en je bent nergens aan gebonden. Je bent dus niet verplicht je auto aan ons te verkopen.

2.
Wat gebeurt er als ik mijn auto niet exact kan beschrijven tijdens de online taxatie?

Dat is geen probleem. De online taxatie geldt slechts als prijsoriëntatie. De uiteindelijke prijs van je auto wordt vastgesteld tijdens de vrijblijvende bezichtigingsafspraak.

3.
Ik heb enige tijd geleden mijn auto online laten taxeren. Is deze taxatie nog steeds geldig?

De tweedehands automarkt is zeer dynamisch, om deze reden kan het taxatiebedrag van je auto variëren van dag tot dag. Wij raden je aan om de online taxatie opnieuw uit te voeren.

4.
Betalen jullie mij de online getaxeerde prijs?

De online taxatie geldt slechts als prijsoriëntatie. De uiteindelijk inkoopprijs wordt vastgesteld in een van onze vestigingen aan de hand van een professionele beoordeling van je auto.

5.
Waarom verschilt de vastgestelde autowaarde van de prijs op de particuliere markt?

De koopprijs die door ons als professionele autokopers wordt aangeboden zal meestal afwijken van de verkoopprijs op de particuliere markt. Dit prijsverschil ontstaat door meerdere factoren. Prijzen op de particuliere markt zijn vaak onderhandelbaar. Deze ruimte voor onderhandelingen ligt meestal tussen de 10 a 20%. Daarnaast is er op de particuliere markt vaak sprake van zogenaamde "gewenste prijzen". Deze "gewenste prijzen" weerspiegelen een puur subjectieve inschattingswaarde van de verkopers en wijken vaak aanzienlijk af van de werkelijke marktwaarde van de tweedehands auto. Houd er rekening mee dat er veel kosten bij komen kijken wanneer wij als professionele autodealer jouw auto inkopen. Bijvoorbeeld de kosten voor reparaties, stalling en transport van je auto. Met deze onkosten moeten wij rekening houden tijdens de bepaling van de inkoopprijs. Vergeet niet dat wanneer je je auto particulier verkoopt, er ook bepaalde kosten zijn. Je zult veel tijd en geld moeten steken in telefoongesprekken, advertenties, bezichtigingsafspraken en proefritten. Tegelijkertijd is er tijdens de particuliere verkoop altijd het risico dat je slachtoffer wordt van oplichting (vals geld, ongedekte cheques, etc).

1.
Waarom moet ik naar de vestiging komen voor de taxatie?

Via onze gratis kenteken check heb je al een eerste schattingswaarde van de auto ontvangen. Dit is echter slechts een ruwe schatting en moet voor elk voertuig onvermijdelijk worden geïndividualiseerd. Hiervoor is het noodzakelijk dat je de auto presenteert in een van onze landelijk gevestigde vestigingen.

2.
Hoe kan ik een afspraak voor een taxatie in een van jullie vestigingen maken?

Nadat je je auto vrijblijvend online hebt laten taxeren, kun je direct een afspraak maken of per e-mail contact met ons opnemen. Daarnaast kun je telefonisch een afspraak maken onder het telefoonnummer 085 - 888 77 99.

3.
Kan ik mijn afspraak naar een later moment verplaatsen?

Je kunt vanzelfsprekend je afspraak verplaatsen. Neem hiervoor alsjeblieft telefonisch contact met ons op onder het telefoonnummer 085 - 888 77 99.

4.
Kan ik zonder afspraak naar jullie vestiging komen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk wegens organisatorische redenen. Om de verkoop van je auto snel en makkelijk te laten verlopen, moet je van tevoren een afspraak maken.

5.
Wat zijn jullie openingstijden?

Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 19:00 uur

Zaterdag: 09:00- 18:00 uur

6.
Kunnen jullie mijn auto ook ophalen?

Nee, wij kunnen je auto wegens organisatorische redenen helaas niet ophalen.

7.
Wat moet ik voor de taxatie van mijn auto meenemen?

Neem volgende documenten mee naar je afspraak voor een taxatie:

  • Kentekenbewijs deel I (voorheen voertuigbewijs)
  • Kentekenbewijs deel II (voorheen overschrijvingsbewijs)
  • Indien van toepassing, Kentekencard
  • Alle overige autosleutels
  • Bijbehorende onderhoudsboekje
  • Certificaten van de laatste hoofd- en uitlaatemissies
  • Bestaande rekeningen en bewijzen (service, reparaties, etc.)
  • Je geldige identiteitsbewijs of paspoort
  • EU-certificaat (indien van toepassing)
  • Reservebanden (indien van toepassing)

Vergeet niet al je persoonlijke eigendommen voor de taxatie uit je auto te verwijderen.

8.
Hoe lang duurt een taxatie en hoe verloopt het proces?

Plan alstublieft ongeveer een half uur in voor de taxatie. Tijdens een korte testrit, waarbij je ook aanwezig kunt zijn, wordt de basisfunctionaliteit van het voertuig gecontroleerd. Een visueel-technische controle en een beoordeling van de voertuigdocumenten volgen. Binnen ongeveer 30 minuten is de beoordeling voltooid en ontvang je een niet-bindend aankoopaanbod.

9.
Wat gebeurt er na de verkoop van mijn auto?

Wij beschikken over een groot netwerk met partners in de autoindustrie. Dit netwerk maakt het mogelijk om je auto goed in de markt te plaatsen, zodat wij deze voor een goede prijs van je kunnen kopen.

10.
Blijft mijn auto direct na de verkoop in jullie vestiging?

Ja, je auto blijft na de verkoop in onze vestiging. Denk er aan om al je persoonlijke eigendommen uit de auto te verwijderen en een terugrit te regelen.

11.
In welke steden kan ik jullie vestigingen vinden?

Met meer dan 25 vestigingen in heel Nederland zijn wij overal in Nederland gevestigd. Kijk op voor de dichtstbijzijnde vestiging bij jou in de buurt.

12.
Kan ik zomaar iedere vestiging vrij kiezen?

De dichtstbijzijnde vestiging vind je na de dagwaardebepaling, zodat je onmiddellijk een afspraak kunt maken.

13.
Waarom moet ik met mijn auto naar jullie vestiging?

We kopen wekelijks een groot aantal gebruikte auto's. Om de best mogelijke verkoopprijs voor de auto te bieden, gebruiken wij moderne en up-to-date gebruikte voertuigdatabases en de professionele taxatie door onze automotive-experts. Deze gestandaardiseerde, tweetraps en RDW-gecertificeerde procedure betekent minimale inspanning en geeft de zekerheid van een eerlijk en transparant aanbod voor jouw auto.

14.
Kan de uiteindelijke inkoopprijs in jullie vestiging verschillen van de online taxatie prijs?

Ja, de online taxatie is slechts een prijsoriëntatie. De uiteindelijke inkoopprijs wordt vastgesteld door de professionele en persoonlijke taxatie in de vestiging. Naast de visuele beoordeling wordt er een proefrit gemaakt. De inkoopprijs wordt tevens bepaald aan de hand van dagwaardes van vergelijkbare auto's.

15.
Waarom kan de prijs soms niet direct ter plekke worden bepaald?

Het bepalen van de restwaarde van de auto is een complex proces. Omdat verkoopgegevens moeilijk terug te vinden of te bepalen zijn, met name voor zeer zeldzame of zelfs oude modellen (productie vóór 2001), kan het proces voor prijsbepaling iets meer tijd kosten. Als de persoonlijke afspraak in onze vestiging is voltooid en u geen aanbieding heeft ontvangen om te kopen tijdens uw verblijf, sturen wij deze voor 21.00 uur op dezelfde dag per e-mail. Deze aanbieding is vijf dagen geldig.

16.
Waarom wijkt de berekende voertuigwaarde af van de prijs op de particuliere markt?

De aangeboden verkoopprijs zal meestal afwijken van de verkoopprijs op de particuliere markt. Dit prijsverschil is te wijten aan verschillende factoren. Aan de ene kant zijn de prijzen op de particuliere markt zogenaamde onderhandelde prijzen. De onderhandelingspositie tegen deze prijzen is meestal 10-20%. Bovendien zijn er vaak zogenaamde "gewenste prijzen" op de particuliere markt. Deze "gewenste prijzen" weerspiegelen een puur subjectieve waardebeoordeling van de respectieve verkoper en verschillen vaak aanzienlijk van de werkelijke marktwaarde van de gebruikte auto. Houd er ook rekening mee dat wij als professionele, gerenommeerde koper aanzienlijke kosten dragen bij de aanschaf van jouw auto. Voorbeelden zijn kosten voor registratie, reparatie, recycling, opslag en transport van voertuigen. We moeten ook rekening houden met deze kosten bij het bepalen van de aankoopprijs. Maar verkopen aan particulieren brengt ook aanzienlijke kosten met zich mee en daarmee een verlies van de verkoopprijs. Je moet veel tijd en geld investeren in telefoontjes, advertenties, afspraken bekijken en proefritten. Tegelijkertijd is er in de onderhandse verkoop een niet te onderschatten risico om slachtoffer van een misdrijf (vals geld, gebrek aan nieuwe registratie van het voertuig te controleren fraude of diefstal voor geld transfer).

1.
Waarom kan ik mijn auto niet op jullie website vinden?

Onze database bevat alle nationale en internationale automodellen die na 2001 geproduceerd zijn.

Kun je je auto niet in onze database vinden? Schrijf dan een e-mail naar info@wijkopenautos.nl en geef ons daarin de volgende informatie over je auto:

  • Bouwjaar
  • Merk
  • Model
  • Kilometerstand
  • Motortype
  • Soort (Limousine, combi, cabrio, VAN, SUV)

Een medewerker van wijkopenautos.nl zal binnen 24 uur contact met je opnemen.

2.
Mijn auto is niet meer rijklaar. Koopt wijkopenautos.nl mijn auto alsnog?

Wijkopenautos.nl koopt iedere auto, ongeacht of deze rijklaar is of niet.

Het enige waar je je op moet richten is het vervoer van je auto naar een van onze dichtstbijzijnde vestigingen. Ondervind je hierbij problemen? Neem dan contact met ons op door te mailen naar info@wijkopenautos.nl. Een medewerker van wijkopenautos.nl zal binnen 24 uur contact met je opnemen. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen.

3.
Kan ik een auto namens een familielid of bekende aan wijkopenautos.nl verkopen?

Ja, je kunt je auto namens een derde partij aan ons verkopen.

Neem de volgende documenten mee naar je afspraak voor een taxatie:

  • Een machtiging op jouw naam, ondertekend door de geregistreerde eigenaar van de auto
  • Een kopie van de identiteitskaart of het paspoort – zowel van jou als van de geregisteerde eigenaar
4.
Kan ik een geërfde auto verkopen?

Ja, dat is mogelijk.

Neem daarvoor je erfbewijs en alle documenten van de auto mee naar de taxatie.

5.
Kan ik een lease-auto verkopen?

Ja, je kunt een lease-auto aan ons verkopen.

Neem de volgende documenten mee naar de taxatie:

  • Een door een vertegenwoordiger van het bedrijf (bijv. bedrijfsleider) ondertekende machtiging op jouw naam. Deze machtiging moet ook de datum, plaats en een officiële stempel van het bedrijf bevatten.
  • Een kopie van de identiteitskaart of het paspoort – zowel van jou als van de vertegenwoordiger van het bedrijf
6.
Kan ik een gefinancierde auto verkopen?

Ja, je kunt ook een auto met een lopende lening aan ons verkopen.

Neem de documenten van je bank mee naar je afspraak, zodat we de nog openstaande kosten kunnen bespreken. We zullen de openstaande kosten met de verkooprijs van je auto verrekenen en de aflossing bij de bank afhandelen.

7.
Wat moet ik voor de taxatie van mijn auto meenemen?

Neem de volgende documenten mee naar je afspraak voor een taxatie:

  • Kentekenbewijs deel I (voorheen voertuigbewijs)
  • Kentekenbewijs deel II (voorheen overschrijvingsbewijs)
  • Alle overige autosleutels
  • Bijbehorende onderhoudsboekje
  • Certificaten van de laatste hoofd- en uitlaatemissies
  • Bestaande rekeningen en bewijzen (service, reparaties, etc.)
  • Je geldige identiteitsbewijs of paspoort
  • EU-certificaat (indien van toepassing)
  • Reservebanden (indien van toepassing)

Vergeet niet al je persoonlijke eigendommen uit je auto te verwijderen voor de taxatie.

8.
Koopt wijkopenautos.nl mijn auto ook zonder voertuigbewijs, tenaamstellingsbewijs en/of overschrijvingsbewijs?

Nee, wij hebben voor de inkoop van je auto zowel kentenkenbewijs deel I (voorheen voertuigbewijs), als kentekenbewijs deel II (voorheen overschrijvingsbewijs) nodig. Zonder deze documenten kan de inkoop van je auto helaas niet gerealiseerd worden. Dit geldt niet voor gefinancierde auto's waarvan het kentekenbewijs bij de bank ligt.

9.
Kopen jullie de auto ook wanneer de autopapieren niet op naam van de verkoper staan?

Ja, wij kopen een auto ook van een vertegenwoordiger van de eigenaar van de auto.

Neem alsjeblieft de volgende documenten mee naar je afspraak voor een taxatie.

  • Een machtiging op jouw naam, ondertekend door de geregistreerde eigenaar van de auto
  • Een kopie van de identiteitskaart of het paspoort – zowel van jou, als van de geregisteerde eigenaar.
10.
Hoe betalen jullie de verkoopprijs voor mijn auto?

Na de verkoop van je auto maken wij de verkoopprijs direct over naar je bankrekening. Het geld zal ongeveer twee werkdagen later worden bijgeschreven op je bankrekening.

11.
Ik ben niet de eigenaar van de auto. Kan ik deze auto voor iemand anders verkopen?

Ja, het is mogelijk om de auto van iemand anders te verkopen.

Neem de volgende documenten mee naar je afspraak bij wijkopenautos.nl:

  • Een machtiging op jouw naam, ondertekend door de geregistreerde eigenaar van de auto
  • Een kopie van de identiteitskaart of het paspoort – zowel van jou, als van de geregisteerde eigenaar
12.
Mijn gefinancierde auto is nog niet volledig afbetaald. Kan ik mijn auto alsnog aan wijkopenautos.nl verkopen?

Ja, je kunt ook een gefinancierde auto aan ons verkopen.

Neem alle documenten van de bank mee naar je afspraak, zodat we de nog openstaande kosten kunnen bepalen. Wij zullen deze openstaande kosten verrekenen met de verkoopprijs van je auto en de aflossing bij de bank verder afhandelen.

13.
Mijn gefinancierde auto is nog niet volledig afbetaald. Wat gebeurt er als het openstaande bedrag bij de bank hoger is dan de verkoopprijs van mijn auto?

Ook in dit geval kun je je auto aan ons verkopen.

Wij zullen deze openstaande kosten verrekenen met de verkoopprijs van je auto en de aflossing bij de bank verder afhandelen. Kies je ervoor om je auto aan ons te verkopen, dan maak je het restbedrag naar ons over.